dinsdag 30 december 2014

Ombouwen

 Bijna bij tienen. Heerlijk en ook weer niet. Twee koffie, het nieuws en wat woorden en je zit in de middag. Ik heb het vermoeden, dat binnenkort de nacht de handen van de ochtend zal moeten aftrekken. Verkeerde woordkeuze. Dat geeft direct een berg ongewenste associaties. Een hoop activiteit, maar die bedoel ik niet. Gewoon eerder mijn bed uit. Ik voel het aan mijn water, het hangt in de lucht. Terug naar een ochtend met ruimte voor huishoudelijke activiteiten. Wakker worden boven de afwas ipv onder het dekbed. Ik zou willen zeggen "het nutige met het aangename combineren". Dat zit er helaas niet in. Dat 'nuttige' zie ik nog wel. Ik heb geen hekel aan het doen van de afwas of anderszins 'huisvrouwen', maar onder het hoofdje "Aangenaam" vallen compleet andere zaken. Het is jammer, dat die zaken nog steeds een hoop tijd verliezen in hun strijd met de afdeling "moeten". Voelt aan als een bierkaai. Is het niet, maar iets beters heb ik er nog steeds niet van weten te brouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten