dinsdag 9 februari 2021

Voortzeuren

 Een dagje boodschappen doen en terug thuis net de rand van het bed kunnen halen en onder het dekbed kruipen. Zelfs het uitkleden was me teveel. Ik ben er nog niet kortom.  Ik merk het ook aan een zeker gebrek aan interesse in wat om me heen gebeurd. En dan iets ruimer gezien dan ons huis of het dorp. Dat is een subtiel iets, want eigenlijk kan me dat altijd wel aan mijn reet roesten. Meer geïnteresseerd in kattenfilmpjes dan de wereldpolitiek.

 Ondanks het wat zombie-achtige gevoel vandaag met de tuin begonnen. Pootuien gekocht. Ben spinaziezaad vergeten en een of ander kruid waar zwarte luizen een hekel aan hebben. Kreeg nog ongevraagd het advies om die pootuien op de markt te kopen. Daar waren ze goedkoper. 12 Lei een kilo. Een kilo van de verkeerde uien. Stuttgarter Riesen. Een aan de onderkant afgeplatte ui. Onhandig in gebruik. Je ziet ze ook nooit in de winkel liggen. Mooie ronde uien wil ik, waar je de onderkant van af ipv uit snijdt. Een 1-2'tje tussen kok en tuinder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten