zondag 21 februari 2016

Trio

 Het derde dode paard in een jaar tijd, waar ik weet van heb. En ze doen het wat netter, of proberen het in elk geval, dan botweg aan een ketting achter de tractor, maar ook deze gaat ergens voor hondenvoer gedumpt worden. De botten van de eerste, begin zomer 2015 zie ik nog steeds liggen. Iets wat me zegt, dat dit nou ook weer niet zo vaak gebeurd, want dan zou ik meer botten links en rechts moeten zien liggen. Zou beter zijn als dit op een geregelde wijze afgehandeld zou worden. De vraag is of men er voor wil betalen. Daar was zelfs een van mijn huurders in Frankrijk regelmatig te beroerd voor.

 Zegt ook wat over de verzorging van de paarden, denk ik. Volgens mij is het weer een jong paard, net als de vorige. Nu heb ik weinig verstand van paarden, dus weet niet of de jonkies meer risico's lopen. Ik weet echter vrijwel zeker, dat de mensen hier, als iets misgaat, het geld voor een dierenarts er niet voor over hebben. En dan moet je trekken aan een dood paard. Het spreekwoord had niet treffender gekozen kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten