woensdag 3 februari 2016

Rimpels

 De blogger app werkt niet. Het programmaatje doet wel wat het pretendeert, maar niet op een wijze, die de laptop-versie van Blogger vervangt. Statistieken zijn niet zichtbaar. Labels niet te kiezen. Stukken niet te dateren. En iedere koppeling naar het blog wordt als een pageview in de statistieken verrekent, terwijl nergens de eigen pageviews uitgesloten kunnen worden. Irritant, vooral omdat Blogger via het internet nog steeds niet wenst te werken op de mini en ik nergens op het internet vergelijkbare problemen tegenkom. Iets is veranderd, maar wat?

 Dus werken aan een andere manier van werken. En misschien wel een volledige verandering van de blog-omgeving. Niet de eerste keer, dat die neiging opduikt. Bovendien niet direct uitvoerbaar. Het blog valt nou niet direct onder mijn huidige prioriteiten. Zelfs qua digitale deel van mijn leven zijn er belangrijkere zaken en dan heb ik het niet over de update-ellende, die me al een week bezig houdt. D'r hangt bijv. een nieuwe website in de lucht. Maar eerst mijn werkplek en dan verder zien.

Voorlopig zien of het buiten de deur werkt via Evernote en thuis op de laptop omzetten naar Blogger. Wat dan mist is de mogelijkheid om direct het resultaat te controleren. Een niet te onderschatten stimulans bij het schrijven. Maar hoe was het ook weer? Een mens went aan alles en dat soms makkelijker dan goed is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten