vrijdag 12 februari 2016

Nieuw(s)

 Heerlijk krant gelezen. Kan dat? Ja, dat kan een waar genot zijn. Het kan in afzondering, maar liever midden in de drukte van een openbare gelegenheid en dan liefst op een mooie dag aan een groot plein vol terrassen waarlangs een onafgebroken stroom mensen voorbij trekt. Consumptie onontbeerlijk.

 Onderwerpen in de krant gaan natuurlijk nog steeds over de vluchtelingen en mn dan hun onaangepaste houding in het uitgaansleven. Na Keulen durft men in Duitsland iets meer hardop te zeggen. Natuurlijk zijn het de raddraaiers, die het voor de anderen verpesten, maar helaas zijn het geen enkelingen. Een gegeven, dat maar moeilijk bij de betrokken instanties wil doordringen. Ook wil maar niet doordringen, dat deze mensen niet blij zijn met wat ze kunnen krijgen, maar botweg eisen stellen. Eisen, waar men dan ook nog aan probeert te voldoen... Laat iedereen gewaarschuwd zijn, als ik op bezoek kom, wil ik champagne, Russische Kaviaar, wilde zalm, verse kreeft en alles klaargemaakt door een driesterren kok. Mij minder aandoen, is mij beledigen.

 Gelukkig gaat niet alles over misplaatst gedrag van zogenaamde vluchtelingen, maar gaat het ook over voedsel, voedig, koken, leven en ditmaal over zwarte gaten. De miniscule trilling, die de wereld deze week op z'n kop zette. Het bewijs van Einstein's relativiteitsthorie. Dat die man, dat ten tijde van de Ie WO heeft kunnen bedenken en het nu bewezen word, ontstijgt mijn begripsvermogen. Het artikel probeerde in dat kader duidelijk te maken wat gebeurd, als je als astronaut in zo'n zwart gat duikt. Je hebt ze blijkbaar stilstaand en ronddraaiend. Op afstanden, die ik de mens voorlopig niet zie afleggen, ook niet onbemand, met gewichten van duizenden tot miljoenen zon-equivalenten en dan mbt iets, waar je vooral nooit in terecht moet komen, want wat in elk geval zeker is: Je komt er nooit meer uit.

 Het was nog aardig te volgen ook. Ik raad niemand het tripje aan. Maar dat doe ik al niet bij zoiets 'simpels' als een enkeltje Mars. Het was jammer, dat de sessie, gelukkig pas tegen het eind, verstoord werd. Het is sommige mensen moeilijk duidelijk te maken, dat er dingen zijn, die niet samen gaan met samenzijn. Krantlezen is er zo een, net als schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten