zondag 7 februari 2016

Kerkelijk

 Toch nog ff over de betekenis van de kerk voor mij persoonlijk. Kerken is voor mij het laatste jaar synoniem geworden met douchen. De zondagse kerkdienst van 9 tot na twaalven maakt het mij mogelijk om ongestoord en zonder toepassing van zacht drang of harde afspraken een douchebeurt te genieten zonder ongewenst publiek. Wel ff de keukendeur op de knip om ongenode dorpelingen de toegang tot mijn gebadder te ontnemen.

 Nog een week of vier en dan zou het douchen in eigen huis mogelijk moeten zijn. Dan ontbreken weliswaar de afsluitende deuren van douchehok en badkamer nog, maar zou water, warm water op gewenste wijze van links, rechts en boven tegen me aan kunnen spuiten dan wel langs me af stromen. Tot die tijd in elk geval geen orthodox gedoe. Tenminste, zo'n aanstaande priester, die de tegels zet en legt, is wel onorthodox. Is uiteindelijk ook een versie van het orthodoxe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten