vrijdag 5 februari 2016

Semi-actueel

 De (zondags)krant gelezen binnen een week na ontvangst. Hoelang is dat geleden? Twee jaar? Vijf? Langer? Benieuwd of het hier gaat lukken om geen stapel ongelezen kranten voor elkaar te krijgen. Schrijven kan nu 'thuis' en om de lol van een koffie-in-de-kroeg niet verloren te laten gaan, kan die plek het lezen van de krant toebedeeld krijgen. Het voordeel van 'onbekend' zijn: Je in alle rust èn vooral ongestoord in journalistieke pennevruchten kunnen verdiepen. Tenminste in die delen, die me aanspreken en dat hangt van zoiets als het weer af cq is tamelijk onvoorspelbaar.

 Het onderwerp of de hoek waaronder het benaderd wordt moet nieuw en liefst ook 'pakkend' ogen. Niet de vluchtelinencrises dus. Die komt me inmiddels de neus uit. Ik heb daar een beetje mijn  positie in bepaald en bekijk verder vanaf de zijlijn hoe het samenraapsel van politieke kneuzen op nationaal dan wel Europees niveau er weinig van weet te bakken. Niet dat ik het wel weet qua oplossing, maar ik heb ook niet geroepen dat het moet kunnen. Ook geen sport dus, geen vakantie, geen 'Wonen' en natuurlijk niet de Duitse politieke beslommeringen. Over blijft economie, geld, ..., wetenschap en zoiets moeilijk grijpbaars als "Feuilleton". Genoeg leesvoer voor 2 à 3 ochtenden per week. Goed idee. Goed gevoel. Doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten