donderdag 4 februari 2016

Trio

 Officieël inwoner van Roemenië. Geen staatsburger. Ik ben ook nooit Fransman geworden. Ik mag dan niet zoveel met het leven in Nederland hebben, maar dat is geen reden voor mij om van nationaliteit te veranderen. Dat veronderstelt een bewuste keuze tegen het Nederlanderschap en voor een andere nationaliteit. Ik zou werkelijk niet weten, waarop ik dat zou moeten baseren. Zo'n hekel heb ik nou ook weer niet aan Willempie.

 Maar, dat viel me wel een beetje tegen, enkel een papiertje. A5. Met officiële 'look' maar geen simpel en uiterst praktisch geplastificeerde identiteitskaart. En slechts voor 5 jaar. Dat was in Frankrijk anders. Mooi geplastificeerd en direct voor 10 jaar.

 Waar ik in Frankrijk geen moment bij stilgestaan heb en nu direct als eerste door mijn hoofd schoot, was de gedachte: "Ga ik 2021 halen?". Kortom, krijg ik ooit die praktische, geplastificeerde versie in handen? Een snelle, inmiddels typerende gedachtenflits die verder de middag niet belast heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten