zondag 21 februari 2016

Geboend

 De ring glimt weer. Dat kan ik van mezelf niet zeggen. Ik ben niet 'hoogglans' afgewerkt, meer mat en het oppervlak vertoont meer en meer structuur. Maar ik ben wel schoon! Heerlijk is dat toch een beetje badderen onder de douche. Insoppen en afspoelen. Niet dat er veel verandert. Het voelt echter wel aangenaam aan. Waaraan zou dat liggen? Het verwijderen van vet en vuil? De afwisseling van warm en koud? Het droogwrijven met de handdoek? Of is het puur psychisch? Ik gok op 2 en 3. De eerste en de laatste klnken me niet overtuigend in de oren. Water alleen is het ook niet, want een duik in zee of zwembad geeft niet hetzelfde effect.

 Maar schoon dus en eigenlijk zou ik dat vanavond wel weer willen en dan met een schoon lijf in een schoon, ruim bed. Helaas. Eerst het bad begin maart en aan het eind van de maand het bed, maar dan hebben we ook werkelijk bijna alles gehad wat voor mij onder het hoofdje 'levensnoodzakelijk dan wel vanzelfsprekend' valt. Dan is het in- en uitlopen van vreemden nog steeds niet gedaan, maar kan dat beperkt worden tot delen waarvoor niet door het hele huis gelopen hoeft te worden. Privacy, ik merk steeds vaker, dat het meer betekent dan ongestoord op de plee zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten