woensdag 18 maart 2020

Viraal_21

 We gaan door ...

 Zolang ik me niet met de actualiteit bezig hou, is het best wel een virusloos bestaan. Eén blik op de betreffende websites of Roemeens of Nederlands en ik zit er direct weer middenin. Zes tot acht weken voordat zicht is op de resulaten van maatregelen .... Scholen dicht tot na de zomer ... dan hebben we het inmiddels over 6 mndn. Waarom scholen sluiten en dan wel samen buiten spelen??? En last but not least zat ik met mijn inschatting van de nagestreefde groepsimmuniteit niet verkeerd, zoals in feite altijd als je je gezonde verstand gebruikt. Om aan de gewenste 60-80% liefst milde besmettingen te komen, mocht het al werken, dan heb je ook de groep nodig, waarvoor het zg gedaan wordt nl de ouderen. Kul, kortom.

 Het wordt steeds duidelijker, dat dit nog weleens een toestand van lange adem zou kunnen worden. Daar wordt ook duidelijk op aangestuurd. Alleen als binnenkort een werkzaam tegenmiddel en vervolgens een vaccin beschikbaar komt, zal dat scenario bijgesteld kunnen worden. Maar de inschatting volgend gaat dat eerder een of twee jaar duren. Lekkere voorbereding en dat na SARS. Men had beter kunnen weten. Heeft ws beter geweten, maar daar niks mee gedaan of het aan commerciële partijen overgelaten, die pas in de benen komen als het financieel interessant wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten