zaterdag 21 maart 2020

Bla bla

 Handschoenen aan in de supermarkt. Ach, waarom niet. Zeker nu handen wassen geen optie is. Flessenwater daarvoor gebruik gaat me een stap te ver. Hier en daar een leeg rek, maar geen serieus geplunder meer. Men schijnt problemen in Agnita te hebben met de zigeuners, die hun geld bedelend verdienen in oa in Frankrijk en Spanje. De rooie rokken en zwarte hoeden, als ik het goed heb begrepen. Niet een groep die gevoelig is voor authoriteit. Maar alles met voorbehoud. Nepnieuws is niet bepaald beperkt tot het internet. De sterkste verhalen doen de ronde en ik moet zeggen, dat ook Mariana ideeën te berde weet te brengen, dat ik me afvraag, waar je zoiets vandaan haalt. Volksaard? Dorps? Naweeën uit het recente verleden?

 Een bad of douche zou wel prettig zijn vanavond. Dus ik blijf hopen op het herverschijnen van stromend water. De website van het bedrijf had het over 18:00 uur. Dat is inmiddels ruim anderhalf uur geleden. Maar oké, beter geen water dan geen elektriciteit. Een kaarsje is ff gezellig maar daarna vooral het symbool van een immense beperking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten