zaterdag 14 maart 2020

Oprukken

 De tuin geeft afstand. Zo gauw ik die verlaat is het met de afstand gedaan. Kijk ikzelf niet op allerlei websites, vrgt Mariana me wel vanalles. Volgens ingewijden in het dorp is de combi citroen en knoflook hèt middel om het virus buiten de deur te houden. Ik waag het te betwijfelen.

 De officiële instanties nemen ondertussen geen enkel risico. De overbuurman blijkt vandaag onwel geworden en wordt dan in de ambulance afgevoerd op een brancard in een soort tunnel, alsof het een corona-geval is. De beste man is al zeker twee jaar niet meer buiten de deur geweest. Dus dat van een besmetting lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

 Het komt dichterbij, dat is duidelijk. Van een 'ver van mijn bed'-show is het een reële mogelijkheid geworden. De Penny was vanochtend ongewoon druk. Een drukte die er normaal alleen op vrijdagmiddag is. En hoewel men hier minder bezig is met toiletpapier waren de schappen, pallets voor meel, polenta, rijst en olie zo goed als geplunderd. Ook de groente-afdeling en de vers vlees koeling was vrijwel leeg. Iets wat normaal gesproken alleen op maandagochtend het geval is.

 Gelukkig was er nog net genoeg verse melk om mijn koffie-verkeerd met schuim veilig te stellen voor de komende 3-4 dagen. Meer koelkastruimte heb ik niet en UHT is geen alternaatief, dan drink ik net zo lief geen koffie of zwart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten