zondag 24 februari 2019

Voorkeuren

 Maakt het uit glas of fles, links of rechts? Een vrg waar ik voor gisteren ws 'Nee' op zou hebben geantwoord. Onderweg van St. Peterburg naar Uppsala en anders wel van Uppsala naar Stuttgart kreeg ik trek in iets nats en na enig overleg met mezelf besloten om een blikje donker bier open te trekken. Een blikje van een halve liter. Voor minder doen ze het hier qua bier nauwelijks. In 'meer' is de keuze groter. Een halve liter past niet in een van mijn glazen en ik had geen zin om tijdens het rijden met bijvullen bezig te zijn, dus sec voor het blik gekozen. Drinkt minder prettig dan een fles, maar toch.

 Tijdens het rijden al allerhande vochtversies naar binnen gewerkt. Wijn, water, koffie, bier maar dan in een glas en altijd met links omdat de rechterhand op de pijltjestoetsen ligt en de wagen tussen de witte belijningen moet houden. Met het blik ontstond een kortdurend dilemma. Ik zette het zonder nadenken aan mijn rechterkant neer. Bedacht toen, dat dat onhandig was, zette het aan de andere kant en pakte vervolgens het blik met mijn rechterhand. Gelukkig was ik alert genoeg om met links op F1 te drukken en het spel te pauzeren.

 Bier uit fles of blik drink je, ik dus met rechts en niet met links. Zit het bier in een glas, maakt het weer niks uit. Nooit bij stil gestaan. Na enige bewustwording de rit zonder brokken kunnen vervolgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten