maandag 4 februari 2019

Voortvarend

 Hoe een leven opslag kan veranderen. Hoe fictie bijna de werkelijkheid weet te verdringen. Vier garages, 10 man/vrouw personeel allemaal met eigen truck en trailer, bijna een miljoen op de bank en nog 2 ton af te betalen. En dat alles in minder dan 3 mndn speeltijd oftewel dik 100 uur gerealiseerd. Ik heb er nooit van gedroomd, maar het idee staat me met terugwerkende kracht aan.

 Vanochtend bij het uit bed stappen dacht ik "Hoe zal het zijn?". En dan zijn de trucks bedoeld en niet het weer. Het weer is trouwens weer prachtig. Voorjaar hangt in de lucht. Volgens mij een mnd te vroeg. Maar dat is een andere zijstraat. De gedachte is een uiting van enthousiasme, die voorbij gaat aan de werkelijkheid van het spel. Bij eenen, na het aanstellen van de laatste twee chauffeurs en het kopen van materieel voor hen op 'Afsluiten' gedrukt en dat bevestigd. En dan stopt die wereld en gebeurd niks meer.

 Ergens, ik denk deze week, ga ik het spel 24 uur open laten staan zonder zelf te rijden. Ga ik zien hoe hard mijn personeel de bankrekening spekt, als de baas op z'n luie gat ligt. Maar daar zit uiteindelijk niet de lol van het spel in. Eigenlijk valt het tempo, waarin ik mijn plannen weet te realiseren tegen. Het gaat veel te snel. Had verwacht, dat je er harder cq langer voor moest werken. Zeker na die verhalen, dat mensen via-via de bankrekening weten te spekken met miljarden. Dat is helemaal niet nodig, want wat moet je met al dat geld? Kortom, wat is de kern van het spel? Bij Dishonored_2 was het duidelijk. Daar was een doel te realiseren. Wat is dat hier? Daar zal ik eens over nadenken als ik over Europa's wegen dwaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten