zondag 17 februari 2019

Domheid

 Gisteren een leuk artikel in de VK gelezen. Ja, ik pauzeer tussen het rijden door. Hoef daar met die digitale krantenversies nieteens voor van mijn plek. Stomme krant trouwens. Jounalistiek al tijden afgezakt naar veredeld libelle-niveau, maar dat bedoel ik nieteens. Sinds ietsje meer dan een jaar zitten ze achter een betaalmuur. Ik snap best, dat ze iets willen vangen voor hun produkt, maar behalve dat ik ze aardig aan de prijs vind, kan ik gewoon lezen wat ik wil dank een domme fout in hun opzet.

 Die fout is vrij snel of eigenlijk direct bekend geworden, maar tot op heden is daar nog steeds niks aan gedaan. Ze hebben blijkbaar geen hoge pet op van de digitale kennis bij hun lezerspubliek. Een paar klikken en een wat mindere opmaak op de koop toe nemen en je kunt iedere willekeurig artikel lezen, ondanks hun mededeling, dat ze me "Al 7 artikelen cadeau hebben gedaan en ik nu moet betalen" of "Dat dit het vierde artikel is, wat ik mis". Mooi niet dus.

 Nu kwam ik er gisteren achter, dat het eigenlijk nog veel dommer in elkaar zit. Ze houden het bij in de cookies, dus op je eigen Pc. Gooi je cookies weg, desnoods alleen die van de VK, is ff zoeken maar toch, anders moet je bij iedere website weer die domme, ooit ingevoerde maar volstrekt overbodige vrg beantwoorden, dat je cookies accepteert, en je kunt met een schone lei je 5, 6 of 7 artikelen lezen, voordat je hun neppe betaalmuur voor je neus krijgt geschoven. En de volgende dag zijn de VK-cookies makkelijk te vinden, want de enige met de datum van de dag ervoor ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten