donderdag 28 februari 2019

Doortastend

 Het hele voetgangersdeel van Imperator Forum tot aan de Piata Mare stond vol standjes. 1 Maart komt er aan en dan geef je elkaar iets wat je op kunt spelden of tegenwoordig ook om je pols kunt binden. In de achtergrond van het gebruik heb ik me nog niet verdiept, maar wat een kitsch wordt er dan tentoongesteld èn gekocht. Massa's van 1 Leu tot max 20 of 25 Lei per dingetje. Mariana zal er wel weer de nodige krijgen van haar leerlingen.

 Ik ben er langs heen gelopen. Heen en terug, want voor de rest om de tijd tot drie uur te vullen moest ik mijn auto hebben en die stond op de Piata Mica. Via Metro en Hornbach over de ringweg naar wat tegenwoordig de Shopping City heet. Had me bedacht om eindelijk iets aan het hulpmiddel voor mijn ogen te doen. Het ooit in Limoges gekochte, veel te dure brilmonteur lag al mndn in de auto. De varilux glazen met drie verschillende foci (zeg je dat?) , die ik niet langer dan een week gebruik hebt, wilde ik vervangen zien door simpele leeslenzen.

 Na een hoop gedub of ik eerst langs een oogarts zou gaan, en geprobeerd te hebben om op het eerste oog de betere opticiën te selecteren, nu maar de eerste de beste brillenboerr binnen gestapt en gevraagd of mogelijk was wat ik van plan was, na eerst gevraagd te hebben of een van de medewerksters ook Engels sprak. Ja, ja, ja en een half uur later was alles in principe gepiept. In het weekeinde is het ding klaar. Al de energie die die aanloop gekost heeft. Pure verspilling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten