Je zou het gerust 'onthand' kunnen noemen. Vanochtend een ritje bij de koffie. Vanmiddag een ritje na de afwas. En de volgende rit bewust over de avond heen geschoven. We zien morgen weer. Het kost ff, maar dat gaat lukken. Zit je wel om je heen te kijken met iets van 'Wat nu?'. Alsof er niks anders te doen is ipv de overdaad aan keuze in de categorie 'Te doen'. Niet alles is geschikt om op een zondagavond mee te beginnen, maar er is echt wel meer te doen dan digitaal kilometers vreten.
Dat 'vreten' is zonder meer een aangename bezigheid. Langzaam teruggekeerd naar de kern van het spel, het rijden. En bij de juiste keuzes geeft dat een prettige tijdspassering. De verdere vormgeving neem ik voorlopig maar voor lief. De geldberg groeit als kool en de enige manier om 'm af te bouwen zorgt alleen voor een nog snellere groei. Dus dat beperken we maar. Het originele garageplan enigszins opgerekt maar veel zal er niet meer bijkomen. Niet in de laatste plaats omdat de koppen van het potentiële personeel me voor het grootste deel niet aanstaan. Misschien raar, maar hoe digitaal en virtueel het ook mag zijn, ik ga me niet iemand aan doen, die me in eerste instantie al tegen staat.
Het idee, dat ik beter geclassificeerd zou moeten zijn dan mijn personeel, had ik al laten varen en daar kan het streven om de meeste kilometers te maken inmiddels achteraan. Behalve dat naar verloop van tijd iedereen op de hoogste trede qua kunnen zal staan (dat wordt dringen) maakt het personeel meer kilometers dan ik door de garage-opzet. Ze vertrekken en keren terug. Dat laatste zelfs als ze geen retourlading hebben gevonden en dus alleen maar kosten maken. Een lange rit uit is dus ook een lange rit terug, terwijl ik meer van de ene naar de andere plek ga zonder retourrit. Lang en kort wisselt elkaar af afhankelijk van het aanbod en mijn keuze. Waar je zo al niet achter komt. Eén pré blijf ik houden, mijn opbrengst per kilometer is vele malen hoger dan die van de andere rijders. Daar zal wel een logica achter zitten, maar het boekhoudkundige cijferdeel is niet het sterkste onderdeel van het programma.
Kortom ik jojo inmiddels wat door Europa, ontwikkel mijn voorkeurstrajecten en waag me af en toe aan iets nieuws. Ik zou zelfs zonder lading kunnen gaan freewheelen over de kleine weggetjes, die er hier en daar ook zijn en je je met aanhanger niet aan moet doen, zeker niet als je niet ruim in de tijd zit voor de betreffende rit. Centen worden er in de tussentijd voldoende verdiend, daar ben ik niet (meer) voor nodig. Het spel valt op z'n plek, schat ik zo in.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten