donderdag 28 februari 2019

Blikverandering

 Grappige gewaarwording gisteren. Op weg van winkelcentrum naar garage staan altijd wel een aantal trucks geparkeerd. Afgelopen zomer zag ik het vnl als obstakels, die me de weg en het zicht blokkeerden. Nu bekeek ik ze met geheel andere ogen. De wielen, de kasten die er onder hangen, de bumper, de bescherming/camouflage van de tank(s), de cabine, etc. Het was een Scania en een paar MAN trucks, die er geparkeerd stonden, geen Volvo. Eigenlijk had ik wel een blik in de cabines willen gooien.

 Laatste ergens een video gezien van iemand die een heel cockpit rond z'n flightsimulator had gebouwd. Het zag er akelig echt uit en het bedienen van de knopjes had ook de bedoelde effecten. Was die man al jaren mee bezig en hij zag zich nog wel ff doorgaan voordat het helemaal klaar was. Hij moet welhaast gebruikte cockpit-panelen op de kop hebben kunnen tikken, alles met knopjes, meterjes, lichtjes en hendels namaken lijkt me vrijwel onmogelijk. Maar dan nog. Alles aan weten te sluiten op een manier, dat het reageert op de invoer vanuit cq samenwerkt met het simulatorprogramma is monnikenwerk. Zou je ook met een truckcabine moeten kunen doen, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten