maandag 25 februari 2019

Eindtijd?

 D'r was een tijd, dat je bij fysiek ongemak wist waar het vandaan kwam. Sterker nog, je wist, als je iets deed of dat wel of niet spierpijn of andere ongemak tot gevolg zou hebben. Tegenwoordig wordt je wakker of merkt het bij de eerste bewegingen buiten het bed en denkt "Shit, waar komt dat nou weer vandaan?". Graven kan, maar de waarschijnlijkheid dat het een aanwijsbare oorzaak oplevert is klein. Ik zit. Ik loop. Doe soms wat oefeningen. Lig. Bespeel het toetsenbord. Draag hout naar binnen. Doe de afwas. Kook. De enige activiteit met onvoorziene mogelijkheden is het uitlaten van de honden aan de lijn. Maar daar is het volgens mij de verkeerde plek voor. Die resultaten zitten meer in armen, schouders en borstkas.

 Wat nu weer, dus. Èn niet te vergeten, ik ben tenslotte niet voor niks mezelf; "Is het serieus cq terminaal?" En dat op een maandagochtend. Wat voorspelt dat voor de rest van de week? Moet ik aan de slag met het afwerken van mijn laatste lijstje? Zal ik het toch eerst moeten maken. En wat moet daar op komen te staan?

 Ik denk, ik doe nog maar een koffie, voordat ik geheel de controle verlies over mijn fantasie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten