dinsdag 12 februari 2019

Simpeltjes

 Het aantal speeluren is krimpende. Net nog maar weer een paar nwe trucks er tegenaan gegooid, maar de volgende rit laten zitten. Ik zie morgen of later wel weer. Ik kan mijn personeel wel een truck-met-chauffeur geven. Misschien is dat een idee.

 Een garage, een grote met 5 man/vrouw personeel (een klein heeft een capaciteit van drie) en materieel om te werken kost om en nabij de 1,25 miljoen. Volgens mij werken ze met euro's, maar dat zou ik nieteens zeker weten. Morgen eens opletten.  Dat bedrag fietsen we met z'n inmiddels 18'en in ongeveer 12 dagen bij elkaar. Dat zijn 2-3 speeldagen en dan niet de versie van 's ochtends vroeg stug door tot in de kleine uurtjes. Dan lukt het je zelfs binnen een dag.

 Twee garages per week nu maar straks meer, want meer inkomen, dat je kwijt moet. Slaat kortom nergens op. Voor de zomer, misschien zelfs voor het eind van de winter alle potentiële garages in Europa opgekocht en bemand. Uit pure ellende ga je ook het kanaal over en bekijkt het van de andere kant van de weg. En dan?

 Maar er zijn ook mooi momenten. Zoals vandaag ergens van Montpellier naar Limoges gereden en dat niet over de A20 maar tussendoor. Wat ik al eerder heb benoemd, ze weten de sfeer en de accenten van de omgeving herkenbaar te raken. Het was net alsof ik teruggekeerd was in de Limousin/Dordogne/Cantal. Ik waande me stiekem op de weg van Jumilhac naar Thivier. Heerlijk slingeren door bosrijke omgeving. Het is, dat een truck iets anders reageert dan een Peugeot 406 break. Ik weet het nog niet, maar het 'Jammer' overheerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten