zaterdag 20 maart 2021

Versimpelen

 Het onbestemde heeft zich deels teruggetrokken. Gedaan wat ik me voorgenomen had en nu de avond invullen. Voor een nw boek is het nog te vroeg. Het vorige spookt nog door mijn hoofd. De herkenningspunten hebben hier en daar wat weten los te wrikken wat ik liever niet vrij had zien komen. Niks heftigs. Beslag op een onderstroom waaruit af en toe iets de dagelijkse werkelijkheid in weet te ploppen. Soms blijft het bij 'O ja' soms neemt het iets meer denkruimte in beslag.

 Gelukkig zijn er alternatieven. De kranten laat ik ff voor wat de laatste paar zijn. Dus dan maar een ritje maken? Misschien trakteer ik me wel op een video of staar een beetje naar het boekenrek. Een bad kan ook nog. En er is meer. Als je ff stil staat bij je mogelijkheden is het aanbod altijd groter dan je denkt.

 Een 'dom' spelletje zou wel wat zijn. Iets uit de oude doos à la Tetris of nog simpeler. Verstand op nul en gaan met die banaan. Wat dat betreft zijn ook de spellen op de Pc alleen maar gigantisch ingewikkeld geworden alsof het leven dat niet al voldoende is. De laatste versie van DOOM herken ik bijv. niet meer. Er zit nu een verhaal achter het eindeloos uit de weg ruimen van elkaar in monsterachtigheid overtreffende tegenstanders. Of je moet op letten, dat je op tijd naar de kapper gaat en je kleren wast ...

 Misschien eens opzoek naar een andere hobby. Borduren lijkt me wel wat. Soort van puzzelen waar je niet een gigatische tafel voor hoeft te reserveren. Of Lego, maar dan niet die voorgeprogrammeerde bouwpakketten. Gewoon losse stenen, platen en steentjes. Zoiets. Waarom kom ik hierop?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten