zondag 14 maart 2021

Grappig

 'Before I got married I didn't even know there is a wrong way to put the milk back in the fridge.'

Niet dat ik daar ooit tegen aan ben gelopen. Kan me tenminste niet herinneren. Het zijn eerder de vrouwen geweest, die deel uit hebben gemaakt van mijn leven en dan ook nog maar die paar, waarmee ik heb samengeleefd. En dan niet zozeer 'in a wrong way' als 'on the wrong place'. Dingen terugzetten waar je ze gepakt hebt. Dat is voor mij zooooo vanzelfsprekend, maar voor een hoop anderen dus niet. 

 Kom je dus in de situatie', dat je misgrijpt en moet gaan vragen 'Waar is dit?', 'Waar staat dat?' En als de veroorzaker dan zonder aarzeling zou kunnen zeggen 'Daar' dan was het nog steeds vervelend maar ietsje minder. Maar nee, die plek waar het gezochte is afgesteld is net als de oorspronkelijk plaats in de mist van de herinnering verdwenen. Zoeken, dus!

 Meer dan eens heb ik de betrokkene verdacht van een behoefte aan meer aandacht, maar vond dat steeds weer te mager als verklaring. Gewoon desinteresse. Als ik nu de afwas doe, moet ik bijv. met regelmaat vrgn waar de ontbrekende koffiekop of het wijnglas is. Zoeken ga ik nier meer. Of, ook een leuke, flessen terug zetten in de koelkast, netjes op hun plek maar met een slecht/scheef dichtgedraaide dop. Dat is feest als je gaat schudden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten