zondag 21 maart 2021

Flutjes

 Een nw boek ter hand genomen. Weer zo'n veredeld bouquet-reeks geval. Ik moet wel in een ontzettende beroerde bui zijn geweest, toen ik in de Mayersche in Aken mijn aankopen heb gedaan. Jaren geleden, moeilijk het exacte moment terug te halen. Moest zelfs onwillekeurig kijken of ik niet een vervolg van het vorige boek te pakken had. Zelfde formaat, Frankrijk, restaurants, koken, liefdesperikelen en ongetwijfeld een happy-end. Maar nee, andere schrijver, man zelfs en andere uitgeverij.

 Hoop niet dat al de boeken, het waren er nogal wat die keer, in hetzelfde genre vertoeven. Literatuur moet niet te voorspelbaar zijn, alles netjes uitleggen en in rozegeur en maneschijn eindigen. Literatuur mag, moet zelfs schuren. Het moet je bezig houden. Een werkelijkheid in slepen die je (deels) onbekend is maar niet noodzakelijkerwijs verzonnen. Meeslepend. Uitdagend. Hersenkrakend.
 
 Kortom wederom lichte kost. Ik zou het natuurlijk ook terug kunnen leggen. Vrg is of ik op het moment de zwaardere kost weet te waarden. Een stapel SF-stripboeken van de betere soorten zou ideaal zijn, maar ik behelp me met de liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten