woensdag 3 maart 2021

Ont-anonimiseren

 Moet je iets met de dood van een direct familielid, wat je nooit gezien hebt? Die naar Australië geëmigreerd is voor of net na je geboorte? Broer van mijn vader en 18 jaar ouder geworden. Een man die in feite nooit bestaan heeft voor mij. Tot voor een paar mndn wist ik ook niet, dat hij de peetoom van één van mijn zussen was.
 
 De zus net boven mij. Een jaartje ouder. Het enige familielid waar ik nog mee 'on speaking terms' ben. Ze vertelde het me eind vorig jaar, omdat ze een aardig bedrag geschonken kreeg van die oom. Hij wilde niet meer wachten tot het een erfeniskwestie zou zijn. Leuke meevaller voor iemand die weinig geluk gehad heeft in haar leven.
 
 De beste man had het goed ingeschat wat zijn leven betrof. En mijn zus kan iets royaler zijn, hoeft zich niet bij iedere uitgave af te vragen of die verantwoord is of niet. Zo krijg iemand, die je nooit heb gezien, op de valreep van z'n leven alsnog enige betekenis voor je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten