zondag 7 maart 2021

Modderen

 Bezig. Bezig met de drive van een ter dood veroordeelde die zijn eigen galg moet bouwen. Dat zou anders mogen. Kijk, als je je met de hamer op je duim slaat, heb je pijn èn weet je waar het vandaan komt. Met dat gewissel in de stemming blijft oorzaak of herkomst meestentijds een raadsel en uitwerking tamelijk onvoorspelbaar. Zo ook nu. Behalve de naweeën van lichamelijk ongemak zou ik geen reden kunnen bedenken om het mezelf zo moeilijk te maken.

 Ga wel door, maar zoals al geschreven nou niet op een manier en een tempo dat je 'Ha, lekker' zou kunnen noemen. Een jaar of tien geleden gooide ik er dan een paar flessen wijn tegenaan en vergat de rest van de dag. Ook een manier om door de dag heen te komen maar het heeft me nooit als oplossing kunnen overtuigen. Gelukkig maar? Mogelijkerwijs. Hier kom je weer in de situatie, dat je geen twee alternatieven tegelijkertijd in dezelfde mix van omstandigheden ten uitvoer kunt brengen. Maar sec bekeken ben ik in feite geen ruk of maar een klein rukje opgeschoten met het idee, dat alcohol weinig oplost. Het smaakt me nauwelijks meer, dus in feite heb ik gewoon een optie minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten