dinsdag 13 oktober 2015

Opdrogen

 Fysiek een beroerde dag. Zou weleens veroorzaakt kunnen zijn door het drastisch verminderde alcoholgebruik. Niet goed als het gebruik iets routineus of zelfs automatisch krijgt, maar meer dan redenen genoeg gehad daarvoor. En als iedereen, nou ja de meesten om je heen erg makkelijk omgaan met die (sterk) alcoholische versnaperingen, dan doe je haast ongemerkt minder moeilijk over je wijntje en je biertje. Maar hoe was het ook weer? Vele glaasjes zijn uiteindelijk toch meerdere flessen!

 Mag Frankrijk een naam hebben op dat gebied, maar daar heb ik in de afgelopen jaren het drankgebruik alleen maar minder zien worden. Buitenshuis dan. Wat ze achter hun voordeur doen, weet ik niet en gaat me nog minder aan dan wat ze aan de bar naar beneden gieten. Maar Frankrijk is echt een stuk 'heiliger' geworden in de tijd dat ik er woonde. Nou, hier naar mijn idee niet. Maar ik heb natuurlijk (nog) geen vergelijkingsmateriaal. Bovendien hoeft je je niet alle zeden en gewoonten eigen te maken. Toch? Moet trouwens morgen niet vergeten om de geprakte witte druiven te persen ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten