zondag 11 oktober 2015

Beweging

 Het heeft ff geduurd en ik heb ook nog niet 'gekregen' wat ik wilde, maar met een belangrijke opruimslag is een begin gemaakt. Wat ik gedaan heb voor mijn vertrek naar Frankrijk ligt of lag hier nog in een hoek in de tweede kelder, die als voorraads- en washok moet gaan dienen. Ooit lag het allemaal boven in huis, en naar ik moet geloven netjes opgeruimd en geordend, maar toen na een klein jaar aandringen door mij de boel nog niet geschoond was, op het moment dat de aannemer aan de slag wilde met het huis, is het zooitje door de werklui in zakken en tassen geflikkerd, een nog complimenteuse omschrijving voor wat gebeurd moet zijn, en deels in de kelder en voor de rest buiten en naderhand in de schuur terecht gekomen.

 De toestand, waarin het spul verkeerd, is moeilijk verdraagbaar, als je iets hebt met boeken. Dat je het spul na al die jaren, zelfs in deze staat, nog eens door je handen wilt laten gaan, kan ik me goed voorstellen. Allemaal erg technisch, wis- en natuurkundig spul. Maar voor het grootste deel zijn het studieboeken en zouden dus direct weg kunnen. Helaas wordt daar anders over gedacht en gaat er nog een slag overheen, in de ijdele hoop ze een ander in de maag te kunnen spitsen. Hetzelfde geldt voor de tamelijk onoogelijk geworden romans en andere leesboeken. Uitstel .... ok, maar dan graag zonder afstel richting de papierverwerking. En dan moeten de schoenen, kleren en prullaria nog steeds .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten