zaterdag 17 oktober 2015

Klavertjes

 Zonder er nou direct een dagtaak van te hebben gemaakt, kijk ik, als ik met de honden loop, al jaren uit naar klaver met vier blaadjes. Ingesleten bijgeloof? Uitdaging? Bezigheidstherapie? Training patroonherkenning? Ik zou het niet weten, waarschijnlijk een mix.

 In Frankrijk was ik daarin weinig succesvol. Ik kan me herinneren d'r ooit eentje gevonden te hebben. Hier zit ik inmiddels op een stuk of acht. En ik kan nu met zekerheid stellen, dat het weinig extra voorvarendheid aan je leven toevoegd om het woord 'geluk' maar ff niet in mijn mond te nemen. De verkoop is er niet sneller door gegaan, de badkamer zorgt nog steeds voor problemen, mijn kijk op de wereld is er niet minder zwart om geworden en twee dode honden in een paar dagen tijd kun je nou toch met de beste wil van de wereld niet onder het hoofdstuk "Geluk" geschoven krijgen.

 Maar hoe zit dat met klavertjes-6? Vanochtend gevonden. Moet ik me nu indekken voor apocalyptische gebeurtenissen in mijn leven of rollen miv vandaag alle denk- en ondenkbare hoofdprijzen mijn leven binnen, ook al speel ik niet mee in de betreffende loterijen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten