maandag 26 oktober 2015

Afgang

 Even wachten! Ik moet mijn broek optrekken. Mèt is het al fris genoeg! De boel zakte me van mijn reet, toen ik net de post open maakte. Vreemd genoeg wordt nog steeds post nagezonden, terwijl ik toch niet voor meer dan 6 maanden heb betaald. Maar dat terzijde.

 De Franse justitie is nooit de snelste geweest, de keren dat ik er mee te maken had. Maar ze kunnen zichzelf duidelijk verslaan. Nav een snelheidsboete op weg van Frankrijk naar Roemenië in maart van dit jaar, is me dus nu medegedeeld, dat me dat 1 punt gaat kosten van de 12, die mij via mijn Franse rijbewijs tot mijn beschikking staan. Rijkelijk laat, maar dat is nog niet alles.

 In dezelfde brief wordt melding gemaakt van het feit, dat de onttrekking van het punt zal gelden (dus niet: heeft gegolden!) tot 25/09/2015. Mocht ik voor die tijd geen andere snelheidsovertreding begaan, dan krijg ik mijn punt weer terug. "U onvangt daarvan tzt een bevestiging." Aha! Dat gaat dus maart of april 2016 worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten