donderdag 24 september 2015

Schemergebied

 Het regent. Een van de zeldzame momenten deze zomer, maar desondanks na een paar minuten al teveel. Vooral als je gang tussen het ene en het andere deel van je leefomgeving geen overkapping kent. Hoeveel meter waren het ook weer? Iets van 250? En dat retour weer ook, want het ging alleen ff om de honden en het afsluiten van de boel. Wat ik deels vergeten ben, bedenk ik me nou. Maar ik ga niet terug, ook niet als nu de regen ineens zou stoppen.

 Geen onaardig plaatje trouwens. De oranje straatverlichting met de regen en het dampende nieuwe asfalt op de helft van de weg. Had iets van de sfeer van de Franse films in het zwart/wit tijdperk. Film Noir, als ik me niet vergis. Het spelen met licht en donker. Regen. Weerspiegeling. Wat miste was een silhouette ergens in mijn ooghoek èn de rook en het oplichtende puntje van een brandende sigaret.

 Nog geen negen uur en het dorp is stil en oogt verlaten. Het enige leven zijn de af en toe passerende auto's. Het is een warme avond. Waar ik passeer blaffen natuurlijk honden. Soms is er (nog) licht achter een raam. Activiteit is echter nergens zicht- of hoorbaar. Een mooi moment om buiten te zitten. Waarom kom je nou op een dergelijk idee als het regent???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten