zaterdag 12 september 2015

Geslagen

 .... met stomheid. De tegels waren op zich al mooi. Niet mijn smaak, maar waar ze voor bedoeld waren, meer dan oké. De opzet van het werk stemde na de eerste paar Ytong-blokken al hoopvol. Met iedere rij tegels, dat het bouwwerk richting plafond rees, steeg mijn verbazing over de concrete realisatie van reeds maanden en maanden geleden overeengekomen ideeën.

 Eind van de middag was het zover: voor wat het tegel- en constructiewerk betrof, was de tegelkachel klaar. Wat een mooi ding! Je zult het niet zo snel,  zo positief van mij krijgen. Maar complimenten zijn op hun plek .... voor de eerste indruk dan. Hier en daar mag het wel wat beter/anders afgewerkt worden. Het voegen van de tegels kan netter, de zandigere stuc-laag is mijn smaak niet en dat er niets op de bovenkant is gelegd, lijkt me en vergissing. Maar dit zijn peanuts gezien op het grotere geheel. Als je het ding ziet, krijg je het al warm en dan is daar nog geen vuur aan te pas gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten