woensdag 9 september 2015

Lichtjes

 Een stekker met 7 contacten heeft dus werkelijk zeven draden nodig, ondanks alle wegwuivende gebaren en de overtuiging, dat wat met vijf heeft gewerkt, moet ook weer met vijf aan het werk te krijgen zijn. Ze mogen blij zijn, dat mijn bak niet van het nieuwste soort is, want dan had het een 13-polige stekker geweest, als ik de info goed heb begrepen. En zou de aanhanger in dat geval alleen achter mijn auto gehangen kunnen worden en niet achter een van de vele Golf resp. Passaat stations of Opelvarianten, die hier hun allerlaatste levensdagen slijten ... tenminste, als men prijs stelt op werkende achterlichten, ed.

 Een hoop geklooi, dus, en alles bij elkaar bijna twee dagen werk. Je ziet ze dan ook denken "Wat is ie allemaal aan het doen?", "Waarom kost het zoveel tijd. Is toch alleen de stekker verwisselen???" Nou, nee dus. Eerst de stekker, toen de kabel en bij gebrek aan vervangende lampjes van het gewenste soort, ook maar twee modernere achterlichten. Van die fantasieloze vierkante doosjes ipv de mooie ronde maar helaas meervoudig kapotte oude versies. En dan ben ik er nog niet, want de aansluiting in de lichtbakjes moet met van die klemmetjes, die je over een lipje heen schuift. 'Vrouwtjes', dus, en die heb ik hier niet kunnen vinden. Dat wordt wachten op een bezoekje aan Sibiu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten