dinsdag 17 december 2013

Suikerpot

 De woorden stokken. Da's een tijd geleden. Uitgeluld? Zo'n vaart zal het wel niet lopen, hoewel ik van enige uitdagende input niet vies zou zijn. Moet ik me bijvoorbeeld bezighouden met de bijstand in Nederland? Heeft weer iemand, notabene het Nibud glashard uitgerekend, dat de bijstand een heuse vetpot is. Het is natuurlijk lullig, dat je je beste jaren aan jezelf moet besteden ipv aan een baas verspillen, maar daar staat dan toch wel een rijkelijke financiële pleister tegenover. Zelfs voor de verwende Nederlandse kaders. Dat heel Oost-Europa dat ook wel zou willen, kun je ze niet kwalijk nemen.

 Misschien een idee om dat soort zaken gelijk te trekken in Europa en daarbij bijvoorbeeld Hongarije als gidsland te nemen. Ik zal de Nederlandse watjes geen Bulgaars voorzieningenniveau aandoen. Man, man, man. Wat een geweeklaag zal er straks weer losbarsten uit de steunhoek en dat herinner ik me al vanaf het moment, dat ik met geld en geldverdienen te maken heb. Zolang iemand in de bijstand zelfs nog voor een ondersteuning van zijn golfabonnement in aanmerking kan komen, snap ik niet dat de rest van Nederland zo stom blijft om iets van 40 uur per week meer te investeren in het krijgen van minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten