vrijdag 27 december 2013

Grappig

 Bezig met mijn espresso-machine-tic schiet ineens een beeld uit het verre verleden door mijn hoofd. Ooit ergens in de tijd dat zakgeld en extra inspanningen in het weekend en vakanties voor het eerst begonnen op te hopen tot bedragen, die dromen konden waarmaken, ben ik tegen een 3-in-1 muziekinstallatie aangelopen, die mijn aandacht wist te vangen op een manier, die kopen ogenschijnlijk onvermijdelijk maakte. En dat met mijn anderhalve elpee en geen enkel cassettebandje ...

 Dat het ding uiteindelijk gekocht is, mag niet verbazen. De combinatie heeft in het ouderlijk huis op de kamer gestaan, die ik deelde met mijn broer. In de hoek achter de deur, waar voor mij een bureau was gemaakt met daarboven een boekenrek met verstelbare (!) planken. Ik word echt oud ...

 Na het ronden van de middelbare school werd het apparaat meegenomen naar Utrecht. Ergens in de tocht van hospita naar studentenflat, van reguliere flat naar het huis aan de Oude Gracht, is het ene na het andere element ter ziele gegaan en vervangen door losse onderdelen. De boxen heb ik uiteindelijk op een enthousiaste muziekmiddag in Frankrijk opgeblazen. Ga ik ook zolang genieten van mijn koffieding?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten