donderdag 12 december 2013

Magertjes

 De hele dag bezig geweest met het doen van dingen, waar weinig verkeerds over valt te bedenken en dan als enige resultaat jezelf afvragen, waarmee je bezig bent. Kan beter, niet? Stukken beter, al zeg ik het zelf. De vraag is alleen "Waar zijn die stukken?"

 Het is het niet en dat hangt alweer wat langer in de lucht dan vandaag. Maar ik ben desondanks bezig en dat is wel ff anders geweest. Vliegen tellen in de winter is een kunst, die niet iedereen is gegeven. Zelfs niet als er vliegen zouden zijn.

 Maar de eerste kerstboom staat. Ja, ik doe er wel twee. Krijg je, als je ballen zat hebt. Moeten ze wel niet zoals vandaag groepsgewijs kapot vallen. Dat is me werkelijk in de afgelopen tig decennia nog nooit overkomen. Heeft waarschijnlijk met het verlangen naar een andere kleur te maken. Onbewuste verlangens zijn tenslotte het moeilijkst te sturen. Ik verheug me al op de kleurrijke dromen van vannacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten