zaterdag 28 december 2013

Kou

 De leertjes van mijn neus zijn versleten. Het water loopt er zo uit als het er niet al met kracht uitgeblazen wordt. De naam 'Snot' verdient het vocht niet meer. Jee, waarschijnlijk is het morgen alweer voorbij, maar vandaag haal ik de waarde van een cent niet. Gestopt met oudpapier opruimen. Het bonkende hoofd stoorde teveel. Tijd voor Belgisch bier en een Sloveense borrel. Mocht dat paardemiddel niet werken, dat gaat het plat met hete citroen, honing en een tweede borrel.

 Nu komt zoiets volgens mij nooit uit, maar een slechtere timing dan dit moment is nauwelijks denkbaar. Ipv beetje bij beetje meer smaak aan de dag te krijgen en alsnog het opruimen bij de hoorns te vatten, zakt de boel erger ineen dan een natte dweil waardig. Zou prettig zijn als ik morgen behalve presentabeler ook de wereld wat alerter toegemoet zou treden. Voorlopig hoeft ik niet naar enthousiasme te zoeken. Ook niet in de verste uithoeken van mijn kleine teen/tenen. En daar kan ik morgen toch echt een paar kilo goed van gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten