dinsdag 10 december 2013

Ballen

 Nooit mee bezig geweest sinds ik in het Franse land verwijl. Genoeg kaarsen, een paar dennentakken uit het wild, hulst naar believen, dozen vol met sierspul .... nooit behoefte gehad om in een winkel opzoek te gaan naar kerstversiering. En dat is maar goed ook. Mij staan uit Nederland aparte afdelingen bij in de warenhuizen en de laatste jaren vooral in de tuincentra. Ballen, bomen, kaarsen en kribbes en nog veel meer en zowel in paars, blauw, groen, rood, geel en zilverkleurig. Nou, hier mooi niet.

 En ik hoefde geeneens ballen, die heb ik zat! Waar het schort is de verlichting. Daar waren bij gebrek aan reservelampjes al aardig wat donkere plekken in de boom, maar vorig jaar deed ineens niks het meer en dat is toch weinig feestelijk. Dus vandaag opzoek naar een nieuwe verzameling lampjes.

 Ooit waren het kaarsen, maar dat heb ik nooit zien zitten. Daarna kwamen er allerlei elektrische kaarsimitaties. Daar heb ik er nog een van liggen, maar ook daar word ik niet enthousiast van. Eén lampje kapot  ..... hele verlichting uit. Nee, ooit zo'n slinger gekocht met  minikaarslampjes. Lampje kapot blijft de rest wel licht gegeven. Helaas was daar een paar jaar later geen reservelichtje meer voor te krijgen. Toen begon het aftellen....

 En nu? Allemaal van die slingers met ledknopjes. Ik hou er in de koplampen van auto's al niet van en die flikkeren tenminste niet op 8 verschillende manieren. Gelukkig nog iets ouderwetses kunnen vinden, al druipt het goedkope litersgewijs van de boel af. Dat gaat geen jaren volhouden. Hoop dat ze tegen die tijd acceptabele ledkerstlichtjes weten te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten