donderdag 12 december 2013

Kouder

 Als ik het weerbericht moet geloven heeft het vannacht niet gevroren. Buiten is alles echter net zo wit als de voorbije ochtenden. Je mag hier in de winter altijd een paar graden meer naar beneden tellen dan de instanties melden. Dus iets van -7/-6 in de laatste nachten en -3/-2 vannacht. Vorst dus en dat al ruim een week. Het is dat overdag aardig temperaturen heersen en de zon zijn uiterste best doen, anders zou het stukken minder zijn. Bovendien is het of droog en frisjes of minder koud en nat. En dan weet ik het wel.

 Met de kou heb je dan altijd twee mogelijkheden. Je went eraan of je raakt het beu, wat zo aan het begin van de winter niet raadzaam is. Vrolijk fluitend dus iedere ochtend het meer in duiken en als een ware ijsbreker bij de eerste baan door de 1 à 2 cm dikke ijslaag heen zwemmen. Dan ben je een echte kerel en heb je ballen, al zullen die moeilijk te vinden zijn na een paar baantjes in het ijswater. Ik heb maar besloten tot een onsje minder kerel-zijn. Ik zweet wel wat extra in de zomermaanden en beperkt me nou tot het rondje lopen rondom het bevroren meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten