zondag 15 december 2013

Overdaad

 Doe ik nou een vrouw of een huishoudster? Of allebei? Misschien is dat laatste wel de beste oplossing, hoewel het natuurlijk moeilijk zal zijn om twee volkomen gelijkwaardige individuen te vinden. En bij ongelijkwaardigheid zie ik de bui al hangen. Niks, gezellig afwisselen tussen boenen en babbelen. Dan kun je de beste bedoelingen beter gelijk vergeten, dat wordt managen geblazen. Of erger nog, je krijgt met een overmacht te maken en dan weet ik wel wie d'r lekker zitten te babbelen en wie de lul is bij de afwas en aanverwante bezigheden. Heb ook nooit gesnapt hoe een harem in praktijk zou moeten functioneren zonder haat, nijd en doodslag. Waarbij 49 tegen één me toch een eitje lijkt.

 Nee, doe maar niet. Gewoon verder op de oude voet. We rommelen en rotzooien ons wel door het leven heen. Een vrouw die beter huishoudt dan ik, moet ik trouwens nog tegenkomen, de frequentie ff buiten beschouwing gelaten. Daar is in de afgelopen jaren wel de klad in gekomen. Maar goed, daar heeft ook maar eentje last van en dat ben ...ikzelf. Dat is luxe en luxe permiteer ik me graag, als dat kan, zeker als het geen geld kost. Dat heet win-win.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten