maandag 2 december 2013

Dual

Koud, zon, geen zin. De cocktail voor vandaag. Smaak maken waar ie niet is. Lucht vormgeven en concretiseren. Dippie? Nou, neuh, niet bepaald. Verplaats me; Toulouse, Sibiu, Parijs, Utrecht zelfs Limoges, geef me een paar minuten en het leven ziet totaal anders uit. Duidelijker kan ik het niet maken. Het is een feit. Net als het een feit is, dat ik me maar moeilijk kan neerleggen bij wat ik niet wil. Dubbelfout, heet zoiets. En je maakt er een triple van, als je d'r ook nog eens over gaat zitten zeuren. Doen we dus maar niet. Bovenstaande is niet geschreven.

 Koud, zon, zalige dag. Heerlijk aan de wandel zometeen. Dan na een tweede bak dubbel verkeerd de ramen open gooien en een frisse wind door het huis laten waaien. Afwasje wegwerken, bed verschonen, badkamer een beurt. De slow gestoofde pot van gisteren als lunch en in de middag de keuze uit wandelen, houtzagen of bosmaaien. Een genot om al die energie door het lijf te voelen stromen, al die blijmakende mogelijkheden te zien en niet lastig te worden gevallen door verveling of besluiteloosheid. Echt zo'n dag waarop je blij bent, dat je leeft, de luxe van de omringende vrijheid gretig in je opneemt via al je porieën en je maar één ding wilt .... dat het altijd zo mag blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten