zondag 1 december 2013

Momentum

 Nou, pffffffff, dat lukte net. Mag hopen dat het niet de rest van de maand bijkomen is van deze eerste woordelijke energiestoot. Ff, hele even had ik een gevoel, dat aardig overeenkwam met het geschrevene, maar ook maar heel even. Daarna vervloog het gevoel als een niet-dichtgeknoopte balloon, die je los laat, en maakte zich vrolijk over mijn beteuterde bestaan. Net als voor de betreffende ballon was ook de vlucht van het gevoel slechts van korte duur en mocht ik als laatste lachen, voor ik het dekbed over me heen dichtsloeg.

 We hebben ergere decembers gehad, dat weet ik zeker, dus laat deze maar komen. Ik zal de boel niet uitdagen, maar een ramp kan het nauwelijks worden. Met een beetje weer is er op momenten, die befaamde en verfoeide momenten, vast iets aardigs en misschien zelfs iets leuks van te maken. Genoeg verleidingen te weerstaan en misschien nog meer om aan toe te geven. Struinen door feestelijke overdaad en wie weet in staat die culinair verder te verfraaien. En dan het hele 'moeten' er 'en passent' in verweven. Wie weet ...  En wat is dan beter als start denkbaar dan ..... precies: de afwas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten