vrijdag 20 december 2013

Olie

 Als de dagen de komende maanden zo gesmeerd verlopen als gisteren, dan haal ik die zeven jaar nog in voor de zomer. Met een haast akelige efficiëntie bijna 100% effectief geweest. Daar ben ik de laatste paar jaar nooit in de buurt geweest, niet eens van durven dromen. Het zou verspilde energie zijn geweest zelfs voor de nachtelijke uren.

 Weer zo'n oude, vertrouwde kwaliteit die nieuwsgierig om het hoekje kijkt en zijn diensten aanbiedt. De wetenschap dat het (weer) kan, is voorlopig voldoende. Bij behoefte zal ik het gebruik ervan niet nalaten. Zoals nu, vanochtend bijvoorbeeld. Leuk als ik de kwaliteit nog ff van stal kan halen en de score van gisteren dunnetjes zou kunnen overdoen. Daarna is het dagenlang rust. Voor je het weet, is dat ook weer wennen. Hoewel .... goed weer, terrassen, winkels, restaurants, muziek, kranten, gezelschap. Genoeg afleiding om mijn zinnen een verzetje te gunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten