vrijdag 6 december 2013

Flauw

 Bijna in Limoges op een grote weg met twee verkeerslichten achter elkaar. Bij het eerste moet ik stoppen. Naast me stopt een zwarte peugeot formaat 205, maar dan nieuw. Ben de tel een beetje kwijt in de nummers. 208? Licht springt op groen en het karretje schiet weg. Ik denk, "Wacht, zal je hebben!". Trek door in de een tot voorbij het peugeotje, dat al doorgeschakeld heeft en stevig doortrekt. Ik in de twee en hetzelfde liedje. In de drie, inmiddels de zeventig gepasseerd, geeft het karretje op. Volgend verkeerslicht springt van verre al op rood en ik laat het gas los en de auto uitlopen naar het tweede verkeerslicht. Nabij de stopstreep, zie ik ineens blauwe lichtflitsen in mijn linkerooghoek.... Politie incognito. De man gebaart me het raam te openen en laat me weten, dat ik daar net toch niet bepaald vijftig reed.

 Wat kon ik anders dan volmondig beamen? De discussie aangaan over het feit dat dat niet enkel voor mij gold? Dat er wellicht van uitlokking sprake zou kunnen zijn? Leek me weinig slim en verder volstrekt zinloos. Inmiddels was het licht op groen gesprongen en het zwarte ding scheurde er weer vandoor. Rare vijftig hoor, maar heb hem maar gevoeglijk laten gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten