donderdag 29 oktober 2020

Paris

 Frankrijk gaat weer in de lockdown. Mensen krijgen domgenoeg vandaag nog om alle aanstaande verboden ff lekker met voeten te treden, maar ach als je al met tienduizenden nwe besmettingen op één dag werkt, blijft het stom maar wat geeft het? Het nieuws trok mijn aandacht, omdat ik gisteravond ineens met mijn hoofd in de Franse hoofdstad zat. 2017 was het de laatste keer, toch?
 
 Met z'n zessen waren we. Leuk, maar eenmalig, doe mij maar met z'n tweetjes of lekker alleen. Vooral omdat de plek waar we die week hebben gezeten me ontzettend is bevallen. Zowel het hotel, niks teveel en vooral niks te weinig, maar meer nog de buurt. Het 18e arrondissement en dan ten westen van de Sacre Coeur. In een zijstraatje van de Rue des Abbesses. Erg actief deel qua café's, terassen en restaurants en via de Rue Lepic loop je lekker berg af richting Boulevard de Clichy en via La Trinité en Opera naar het Louvre. Op tijd terug zijn en vanaf borreltijd tot na middernacht op één van de terrassen in de buurt van het Hotel de avond genieten. Wanneer zou dat weer mogelijk zijn zonder mondkapjes en andere hindelijke restricties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten