woensdag 7 oktober 2020

Keuzekrapte

 Rust in de tent. Honden al op de nachtronde geweest. Beide katten zitten tegenwoordig weer liever binnen dan buiten en Mariana ligt al een tijdje onder de wol. Itt gisteren geen dichtvallende oogleden net na achten. Die drie uur extra bed leverde vanochtend trouwens maar een half uurtje extra op. Scheve investering. Of moet ik nu de avonuren tellen? Dan zou het dus een eind na twaalven moeten worden vandaag. Zelfs na eenen. De rest valt gewoon onder het kopje 'Normaal'.

 Waar ik op normale avonden nog niet uit ben, behalve de keuze van de activiteit, is de drank. En dan drank in de meest ruime betekenis van het woord, iets dat je kunt drinken. Water heb ik op dit tijdstip echt wel gezien. Melk wil af en toe nog wel lukken maar dan met Nesquick. Een Latte Macchiato is me teveel werk. Frisdrank is net als vruchtensap maar zelden aan mij besteed. Het pilsseizoen is voorbij en bier heb ik zelden in huis. Alcohol laat sowieso eerder rillingen over mijn rug lopen dan water in mijn mond. Daar is op wonderlijke wijze een hoop in gewijzigd en naar het schijnt blijvend. Geen wijn dus en al helemaal niks sterkers. Wat blijft er dan nog over? Thee? Het meest verschrikkelijke vocht dat ooit uitgevonden is? Dat gaat dus weer in de richting van warm water met een smaakje en honing en/of gember, als er vooral maar geen thee in zit, nog niet de zweem ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten