donderdag 19 november 2015

Primeur

 De Beaujolais Primeur! Wat de laatste 15 jaar bijna een ijkpunt is geweest, een vrijbrief voor een avondje onbekommerd lebberen, ontkomt maar met moeite aan de vergetelheid, dank een mailtje van 'mijn' slijter uit Utrecht. Ik zal er niet meer zo snel iets kopen, wat ik vanuit Frankrijk wel gedaan heb, maar uitgesloten is het niet. Eerst zien wat hier allemaal te krijgen is, wat het lokale, nationale wijnaanbod is en hoe ik mijn reizen naar Nederland normaal gesproken ga organiseren. Rijdend of vliegend?? De kans op het laatste lijkt me het grootst en dan sleep je geen dozen met wijn mee in je baggage. Maar wie weet komt er wel een jaarlijks rondje Europa langs nieuwe plekken en oude bekenden en dan is er vast plek om een paar doosjes met lekkers mee terug te nemen. Dozen, die niet noodzakelijkwijs uit Utrecht hoeven te komen, maar natuurlijk ook best aan huis gekocht kunnen worden. Komen de wijnreizen er eindelijk van nu ik Frankrijk verlaten heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten