vrijdag 13 november 2015

Meenemertje

 Vrijdag de dertiende en (nog) niks verkeerds gebeurd, integendeel zelfs. Een opstekertje, waar zes jaar gedoe aan vooraf is gegaan. Gelukkig niet dag in, dag uit, meer met halfjaarlijkse tussenpozen, maar toch. Je moet er wel mee bezig blijven om het uiteindelijk niet helemaal te vergeten. En het ging nog om centen ook en als je die kunt 'krijgen', moet je de gelegenheid niet voorbij laten gaan. Als ze nou een beetje opschieten, wordt dat een leuke eindejaars uitkering. Is alweer lang geleden, dat ik zoiets heb gehad en dat was dan altijd van een veel bescheidenere omvang.

 Laat ik nou de afgelopen dagen bezig zijn geweest met wensenlijstjes. Ik kan ze zo uit mijn mobiel trekken, uit de wolken zelfs, hoef ze niet meer te verzinnen. En als ik de bovenste paar items wegstreep, je moet tenslotte iets te wensen overhouden, kan ik me de rest van de lijstjes gewoon gunnen. Meer een vorm van boodschappen doen dan van wensen vervullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten