dinsdag 24 november 2015

Efficiënt

 Geen gladheid, schone weg en geen idioten onderweg. Maar wel een onwerkelijke rit door een gewit landschap met zeer beperkt zicht. In feite heb ik het grootste deel van de tijd in de wolken gereden. In de wolken zijn zonder speciale reden. Pas bij de afdaling naar de stad kreeg het zicht weer iets normaals.

 In de stad weinig wits. Daar levert sneeuw binnen de kortste keren enkel een grote smeerboel op. Maar maakte niet uit. Het was niet de bedoeling om rond te neuzen of anderszins mijn tijd te verspillen. Niet voor niks in mijn eentje. Doelgericht en zonder dralen met de auto van de ene plek naar de andere getogen. Ingeslagen wat ik hebben wilde, vergeleken wat ik weten wilde, zelfs de muziekwinkel terug gevonden, die ik ooit ergens gezien meende te hebben. Helaas stelde het minder dan weinig voor. Hoe mensen dat met de muziek hier doen, is me een raadsel. Natuurlijk is er internet en kun je wel hier en daar Roemeense volksmuziek krijgen, maar voor de rest kan ik me er niks bij voorstellen. Het moet haast zo zijn, dat muziek op Cd geen deel uitmaakt van de meeste levens hier. Dat wordt verder kijken en anders terugvallen op Amazon en toekomstige bezoekjes buiten de grenzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten