maandag 30 november 2015

Overtreffend

 Winkelen kan relativerend maar ook confronterend werken. Het kan de blik verruimen en je in een deuk laten lachen. Het amuseert, irriteert, verveelt en intrigeert. De handtas uit Rome indachtig, waaraan een prijskaartje hing van 19.000 euro, dacht ik het ergste wel gehad te hebben. Maar nee, dus.

 Terecht gekomen in een ordinaire tut- en trutwinkel opzoek naar een nieuw lippenkleurtje vanwege de net aangeschafte jurk, sta ik niet alleen zoals gewoonlijk verbaasd te wezen over de bedragen, die voor al dat gesmeer op lippen, wimpers en aanverwante zaken neergeteld moet worden, maar mijn blik ontsnapte ff richtig de omliggende rekken en sloeg van schrik terug in mijn gezicht.

 Potjes dag- en nachtillusie ... ik wist al, dat je er goudgeld voor kon neerleggen, maar bedragen, die de aanschaf van mijn nieuwe jas overstijgen, lieten mij toch ff slikken. Iets van ruim 500 euro voor prachtig vormgegeven weinigheid (45ml) .... Dan ga je toch, zo je dat al niet deed, twijfelen aan het vrouwelijke verstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten