zondag 15 november 2015

Peptalk

 Ik ben het ff allemaal zat, of meer moe. Mezelf, Frankrijk, Islam, terrorisme, verkoopgdoe, vechtende oude besjes over de zangkwaliteiten van de mogelijke nieuwe priester in Coves, kouwe voeten en de hele verdere rest ook. Ik wil mijn eigen plekje hebben, waar ik me van al dat kan buiten sluiten en de mogelijkheid heb voor muziek, internet, boeken of gewoon het niets. Hier werkt dat niet. Ben ik niet meer in 13 bezig en wil het internet niet boeien, dan blijft alleen het bed over. Maar dat om half zeven???? Heerlijk, die lange, gezellige winteravonden. Ik ga morgen glühwein maken, een elektrische kachel neerzetten en domweg Tv-kijken. Alleen het idee al .... qua Tv dan. Wanneer zal het de laatste keer zijn geweest, dat ik zelf de Tv heb aangezet? Ergens in 2009? Denk 't.

 Aftellen en vol blijven houden. Geen misplaatste zwaktes met het vermoeden van de eindstreep ergens voor je uit. Gewoon doorgaan. Niet laten verleiden tot opgave of andersoortig slap gedrag door de eindeloos uitgerekte laatste loodjes. Rug rechten, desnoods weer iets doen met de ademhaling, en vooral rustig de resterende dagen langs je heen laten glijden. Op al die reeds voorbij getogen dagen maken die laatste paar ook niks meer uit qua tijd, wachten, ergernis en verveling. Ze gaan het verschil maken en daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten